Představte si situaci, že se vám ucpe toaleta a vy ji nutně potřebujete, protože je to jediný záchod v domě, a jít si odskočit jinam je pro vás obtížné a problematické. Začnete tedy co nejdříve vyhledávat instalatéry, kteří zajišťují nonstop havarijní servis, a první místo, které pro vyhledávání instalatérských firem, bude Internet. Zadáte do vyhledávače klíčová slova, jako havárie, ucpaná toaleta, instalatéři havarijní služba, a vyhledávač vám cosi vyhodnotí. Budete-li mít štěstí, objevíte vhodnou firmu do deseti minut, a situaci začnete řešit velmi rychle.
Tímto jsme vám chtěli naznačit, že pokud se chystáte založit instalatérskou firmu, měli byste mimo jiné myslet ii na to, že vás budou lidé vyhledávat na Internetu, a že nebudou mít zrovna spoustu času u toho meditovat a relaxovat. Potřebují vás nalézt co nejdříve, vzápětí vám zavolat a domluvit se na dalším společném postupu.
Zdá se to principiálně jednoduché, ale potřebujete k tomu také určité podmínky. Za prvé webové stránky, které zákazníka osloví, a za druhé web musí být připraven pro vyhledávače, aby jej našly a umístily do popředí. Budete-li totiž mít zanedbané SEO pro WordPress, s velkou pravděpodobností vás vyhledávač zastrčí kamsi dozadu, a lidé dají přednost někomu jinému. Vy tak zbytečně přijdete o zákazníka, a budete si tím obtížněji budovat dobré firemní jméno.
Kdo má naopak SEO online v pořádku, bývá v předních pozicích, a lidé, kteří jsou ve stresu a rychle potřebují pomoc, nebudou mít čas ani náladu prohledávat desítky firem, sáhnou obvykle po té první, nebo v lepším případě prohledají a porovnají mezi sebou tři až pět firem, a pokud mezi nimi naleznou nějakou vhodnou a přijatelnou, začnou řešit situaci s ní. Taková je běžná lidská psychologie a vy byste si to měli v první řadě uvědomit, pokud chcete úspěšně podnikat.