Pracovat a mít z toho žádoucí prospěch patří k prvořadým úkolům každého soukromého podnikatele a každé firmy. Bez práce totiž nejsou ony známé koláče, o doláčích už ani nemluvě, a bez prospěchu v podobě dost vysokého příjmu nemá smysl se žádnému soukromému podnikání věnovat. Podnikat se prostě musí tak, aby se dařilo a vynášelo to peníze.
Jenže ono není žádným tajemstvím, že je celá řada konkrétních případů, kdy se podnikatelům nedařilo, nedaří a zřejmě ani nebude dařit si na sebe vydělat. Třeba už i jenom proto, že o ně nejeví zájem dostatek zákazníků a oni tak nemají to nabízené komu prodat. Bez čehož pochopitelně nejsou peníze.
Ovšem to neplatí jenom pro podnikatele z nějaké takzvané kamenné provozovny stojící někde natolik stranou, že si jí tam prostě nikdo nevšimne. Platí to i pro podnikatele internetové, tedy pro ty, kteří by měli mít zákazníků hypoteticky dost a dost. Protože internet má tolik uživatelů, že vypadá naprosto nepravděpodobně, že by si nějaký podnikatelský web nedokázal zajistit potřebnou návštěvnost.
Ale je tomu tak. Je spousta podnikatelských webů, které mají o návštěvníky nouzi. A s čím to obvykle souvisí? Důvodem bývá pozice, kterou takové weby mají ve vyhledávačích. Když mají své nedostatky, vyhledávače je prostě nenabízejí internetové veřejnosti dokonale nebo možná také vůbec. A pak se o takových webech mezi lidmi neví a nemají efekt.
A jestli to může něco změnit, pak optimalizace pro internetové vyhledávače. Stačí prostě absolvovat v zájmu SEO (optimalizace) test, jímž se odhalí ty nejzásadnější nedostatky webu, a poté už to dobře provedená SEO (optimalizace) pro Google dokáže významně vylepšit. A zachránit tak třeba i to naprosto beznadějně vypadající internetové podnikání.
Protože po optimalizaci už je odkaz mířící na web ve vyhledávačích sotva přehlédnutelný. A web se tak dočká návštěvníků a potřebných zákazníků.