Každý, kdo se chce prosadit na internetu, se musí v první řadě postarat o to, ab měl svůj vlastní web. Bez toho se tu prostě v žádném případě zabodovat nedá. Ovšem ani skutečnost, že si někdo svůj web pořídí, ještě nezaručuje, že se tento stane středobodem zájmu široké veřejnosti, že se sem lidé jenom pohrnou a bude splněno to, co se od takové internetové prezentace očekává.
Aby bylo na internetu dosaženo úspěchu, je třeba postarat se i o to, aby měl web dostatečně hojnou sledovanost. Protože ta nikomu automaticky do vínku dána není.
A jak se takové návštěvnosti dosahuje? Je pochopitelné, že vhod přijde všechno, co sem jenom dokáže někoho přilákat, ale nejdůležitější je určitě optimalizace pro internetové vyhledávače, tedy SEO.
Taková optimalizace je totiž tím nejefektivnějším způsobem, jak učinit určitý web dokonalým z pohledu internetových vyhledávačů, tedy nástrojů, které pomáhají veřejnosti na internetu pátrat právě po tom, co dotyčné lidi zajímá. Člověk tu zatouží nalézt určitou věc, zadá ji tedy do vyhledávače a tento mu poskytne celou dlouhou řadu odkazů, na nichž to lze nalézt. A tyto odkazy jsou uživateli představeny seřazené podle toho, nakolik je vyhledávač považuje za relevantní. A tak je zkrátka něco vpředu, tam, kde hledá na internetu každý, a něco je pro změnu až na nějaké zastrčené pozici, kam sotva někdy někdo zavítá.
Optimalizací pak lze dosáhnout toho, aby se touto podporovaný web stal pro vyhledávače ideálnějším a tyto ho tedy upřednostnily před jinými nabídkami. Díky takovým činnostem, jako jsou úpravy webu, volba správných klíčových slov, vytváření zpětných odkazů, psaní kvalitních obsahových a propagačních textů a podobně, se dá dosáhnout citelného zviditelnění webu a tady i zvýšení jeho návštěvnosti. A návštěvnost je tu prvním a dost možná i nejdůležitějším předpokladem pro dosažení úspěchů.