Každá firma se snaží najít co nejlepší marketingovou strategii, tedy takovou, která přinese co nejvíce peněz za cenu co nejmenších nákladů. Ovšem i když zvolíme dobře, neznamená to ještě úspěch. Jsou zde totiž i další okolnosti, které je třeba vzít v úvahu.
Podívejme se například na metodu optimalizace internetových stránek pro vyhledávače, známého také pod svou anglickou zkratkou SEO, což je v současné době jeden z nejpopulárnějších a nejčastěji využívaných způsobů propagace. Na první pohled se vše zdá jednoduché – upravíme text na našem webu, napíšeme pár podpůrných článků, a hned máme zvýšený zisk.
Tak jednoduché to však není. I z tohoto důvodu se lidé často obrací na specializované externí firmy, které se právě touto optimalizací zabývají, a nechají si ji od nich zpracovat. Mají tak jistotu, že vše bude profesionálně provedeno tak, aby bylo dosaženo co největšího efektu.
Avšak jak už to tak bývá, existují i u SEO faktory, které často zabraňují, aby dosáhl svého plného potenciálu, a to i v případě, že vše uděláme tak, jak má být. S nimi je potřeba počítat a, pokud to jde, snažit se je minimalizovat.
Tím hlavním je změna ve vyhledávání určitého slova či fráze, které je pro naši firmu důležité. Trendy se mění, a to velmi rychle, zatímco optimalizace webové stránky bývá navržena tak, aby vydržela delší dobu. A vzhledem k tomu, že její úspěch záleží na tom, jak často se dané klíčové slovo vyhledává, je jasné, že změna v tomto trendu může být devastující.
Dále je to samotná úprava webové stránky. Můžete totiž do textu sebelépe zakomponovat klíčové slovo a zvýšit návštěvnost, ale když bude váš web pro návštěvníka matoucí a bude mít problém se v něm vyznat, pak nelze předpokládat, že si něco koupí.
Těchto faktorů je samozřejmě mnohem více, toto jsou pouze dva nejdůležitější. Je dobré si na ně dávat pozor, přeci jen, úspěch je zde to nejdůležitější.